Soldat po 18 latach otrzyma drugie życie

Długość wpisu: 5-7 minut

Soldat to klasyczna strzelanka 2,5D z 2002 roku napisana przez ówczesnego studenta informatyki Michała „MM” Marcinkowskiego. Ta nietypowa produkcja szybko zyskała popularność. 27 marca została opublikowana darmowa wersja demo Soldat 2.
Jako inspiracja przy tworzeniu strzelanki posłużyły popularne w tamtych czasach gry takie jak Liero, Worms, Quake, czy nawet Counter-Strike. Charakterystyczną cechą gry jest fizyka ragdoll, widoczna m.in. w momencie zestrzelenia postaci, która to osuwa się po podłożu niczym szmaciana lalka. Pomimo upływu lat nadal są osoby chętne do rywalizacji oraz dodawania modyfikacji.
Autor nadal wspiera swoje dzieło czego dowodem jest opublikowana całkiem niedawno aktualizacja (data ostatniej aktualizacji to końcówka 2016 roku).
Michał stoi dziś na czele studia Transhuman Design, które wydało już kilka produkcji m.in. Butcher. Ze studiem można komunikować się wykorzystując do tego celu publiczny kanał Discord. Dodatkowo nie ma przeszkód ze wsparciem finansowym produkcji „MM” gdyż twórca udostępnia profil Patreon.
Soldat 2 ma kontynuować kierunek poprzednika zachowując flow rozgrywki oraz dodając spore możliwości modyfikowania praktycznie każdego aspektu gry – od poziomów po broń, żołnierzy i tryb rozgrywki.
Demo do pobrania z platformy Steam oferuje dwa tryby rozgrywki przeciwko komputerowi. Pełna wersja gry ma zostać wydana jeszcze przed wakacjami (Q2 2020).